SING ME A RAINBOW


don't
be shy
to follow
my
blog


❤HUSNA hasrudin❤
❝welcome to my blog❞

►warning : ini zon senyap◄





February 25, 2014

It's all about my problems during my honeymoon

assalamualaikum.okey..dahnak masuk 3 bulan aku honeymoon kat rumah lps abis SPM hari tu. Dan,,majoriti kaum2 yg spesis aku sekrang ni tengah sebok tweet pasal kenaikan berat badan sendiri including me.hahaa...
mase cuti ni makan banyak2 kat rumah lepas tu sebok membebel pasal berat dah naik. padahal memang salah sendiri sebab kuat makan. dan,lagi satu masalah aku,rabun aku getting worse.
paling aku 'takleh tahan' is,,my double chin getting bigger dan perut makin buncit TT__TT...Ya Allah..teruknye aku cuti ni...tsk tskk..


ape pon,I dah start buat some exercises okey...haha..
ni aku ikut tips pelakon izreen tu. dy cakap setiap hari dy akan buat sit up 30 kali lepas bangun tidur dan sebelum tidur..fuhh~aku rase perut aku dah ade six pack derr..haha...oke tipu.ni kalau perut uolls semua buncit2 belaka,elok guna cara ni..kuikui



untuk masalah double chin,tips yg aku dapat,
-rajin2kanlah buat senaman dagu.kalau cara aku,aku hentam jee buat senaman tu.gerakkan kepala atas bawah kiri kanan sebanyak 8 kali. haa..tu jelaaa..aku sauk je exercise ni..haha..
-masa basuh muka guna cleanser,jangan abaikan bahagian dagu.mentang dagu tu tak termasuk bahagian muke,jangan nak abaikan kebersihan part ni juga okeyy..basuh sekali dagu gemok tu semasa membasuh muka. haha..
-cara paling malas pong,kunyah chewing gum.ni jelaa kot yg paling senang.jgn lepas kunyah tu telan pulak.haha

kawan aku ade cakap,double chin ni disebabkan tidur lepas asar.kan tidur lepas asar tu tak baik.. (:
dia cakap lagi,kalau nak hilangkan double chin,her mom told her supaya masa tidur jangan guna bantal. benda ni kene selalu buat selalu.kalau buat setakat 2 3 kali,xdenye nak berkesan.kalau boleh buat setiap hari..

okey,,bagi masalah rabun,mase tu aku saje google2 tetibe jumpa satu blog yg share pasal cara mengurangkan rabun.aku tak ingat pulak bloggernye siape..sorry cik blogger..hehe..

dia cakap kalau nak kurangkan rabun,
-masa wudhuk,jangan tutup mata semasa membasuh muka
-masa solat,fokus kat satu sahaja tempat.seeloknya tentulah di tempat kita sujud kan.haha
-makan sayuran yang berwarna hijau
-lpstu,rajin2kanlah melihat benda yang berwarna hijau ciptaan Allah..biar sejuk sikit mata memandang dan memberi ketenangan..haha..
-urut sikit di bahagian mata
-kalau power dah naik,jangan tukar cermin spec tu,kalau boleh kekalkan power cermin spec yg anda guna sekarang ni.
-lagi satu cara mudah,pakai spec ibnu sina sekurang-kurangnya 30 min sehari.pakailah setiap hari kalau boleh..tunggulah resultnye dalam masa beberapa bulan..im trying right now.susah jugak buat kerja rumah guna spec tu. bila pakai rasa mcm dunia ni gelap..hahaha..tapi hendak seribu daya tidak hendak seribu dalih

okey,thats all tips yg aku boleh kongsi,kalau ada silap salah.mohon ampun dan maaf..tips yg aku dapat ni kebanyakannye dpt dari tv masa duduk goyang kaki depan tv dan dari blogger tempatan.sorry if I copycat your entry..maaf sangat2.hee(:
ohh,btw,masalah obesiti di malaysia teruk..aku yakin ramai yang tahu.jadi rajin2kanlah buat exercise.aku nasihatkan diri sendiri jugak ni..haha